1. Fostering a Collaborative Culture
Toimivan yhteistyökulttuurin edistäminen
webLoaded = "false" Loadclientside=No

Toimivan yhteistyökulttuurin edistäminen

Tutkimme parhaillaan uusia yhteistyöhön ja sen etuihin liittyviä näkökulmia ja ideoita. Apunamme ja yhteistyökumppaninamme on The Motley Fool, joka on tunnettu innovatiivisten yhteistyökokemusten hyödyntämisestä. The Motley Fool auttaa meitä perehtymään omaan tapaansa helpottaa ja tehostaa tiimityöskentelyä.


  •  

    Yhteistyön uusi aika

    Post-it®-brändi tarjoaa monenlaisia ratkaisuja, joiden tavoitteena on luoda hienoja yhteistyökokemuksia sinulle ja työtovereillesi – kokeilkaa vaikka tuttuja Post-it® Super Sticky -viestilappuja tai Post-it®-valkotaulutuotteita. Tiedämme kuitenkin, ettei tiimityö ole kiinni tarvikkeista, eikä sen mestariksi tulla vain muutamalla kätevällä tekniikalla.


  • Yhteistyö on ensisijaisen tärkeää innovaatioiden edistämiselle, ja saatavilla onkin lukemattomia tekniikoita, jotka väittävät valjastavansa yrityksesi piilevän yhteistyöpotentiaalin. The Motley Fool on kuitenkin lähestynyt yhteistyömahdollisuuksia ja tiimityöskentelyn tarjoamia tuottavuusetuja aivan eri kantilta.

    Motley Fool Impromptu yhteistyössä Post-it® -brändin kanssa

  • "Ei ole kerta kaikkiaan olemassa yhtään kaikille sopivaa keinoa yhteistyökulttuurin rakentamiseen ja edistämiseen", kertoo Mark Brooks, The Motley Fool -yhtiön Chief Intelligence Officer. "On perehdyttävä yrityksen toimintaan ja löydettävä sopivat työtavat.


  • "Joskus saattaa olla tarpeen järjestää 'yhteentörmäyksiä' yrityksen sisällä."


    "Ja toisinaan taas on annettava asioiden mennä omalla painollaan, havainnoitava niiden syy-yhteyksiä ja rakennettava tai testattava toimintatapoja havaintojen pohjalta."

    The Motley Fool tarjoaa esimerkiksi säännöllisesti ilmaisia pizzalounaita, joiden tarkoituksena on tuoda erilaisia ihmisiä saman pöydän ääreen. Vaikka se ei olekaan päältä katsoen ilmiselvää, tämä tarjoaa suuria mahdollisuuksia yhteistyön lisäämiseen.

    "Harva ensinnäkin kieltäytyy ilmaisesta pizzasta", Brooks kertoo. "Lisäksi syöminen ja keskusteleminen sopivat yleensä hyvin yhteen. Ja keskustelemalla ihmiset tutustuvat toisiinsa, toistensa kiinnostuksenkohteisiin, kommunikointityylin ja niin edelleen. Kyse ei välttämättä ole vielä tässä vaiheessa suoranaisesta yhteistyöstä, mutta se voi tulla eteen tulevaisuudessa, kun luomme uusia projekteja, jotka tuovat yhteen erilaisia ihmisiä ja kiinnostuksenkohteita.

    Motley Fool Impromptu yhteistyössä Post-it® -brändin kanssa

  • The Motley Fool on pizzatarjoilun lisäksi melkein yhtä kuuluisa muista järjestämistään tapahtumista. Esimerkiksi Foolympics on kahden viikon mittainen kilpailutapahtuma koko yhtiölle, ja siinä tiimit ottavat mittaa toisistaan erilaisissa tehtävissä. Lisäksi The Motley Fool järjestää työntekijöilleen pienempiä, mutta yhtä ikimuistoisia ja ainutlaatuisia elämyksiä.

    "Välttelemme valmiiksi pureskeltuja yhteistyöaktiviteetteja", kertoo Todd Etter, The Motley Fool -yhtiön Chief Collaboration Officer. "Olemme esimerkiksi järjestäneet minigolfpäivän, jonka aikana kukin tiimi ideoi yhden reiän minigolfradalle, joka kaikkien oli pelattava läpi."


  • "Tämä haastoi tiimit ajattelemaan uusilla tavoilla ja auttoi heitä ymmärtämään paremmin toistensa vahvuuksia."


    "Olemme myös järjestäneet eläintarhatapahtuman, jossa työntekijät pääsivät tunniksi seurustelemaan erilaisten eläinten kanssa. Olemme havainneet, että uudet kokemukset antavat ihmisille energiaa ja rohkaisevat heitä esittämään innovatiivisia ja jännittäviä ratkaisuja aiemmin toimiviksi todettujen rutiineiden sijaan. Yritys voi saavuttaa huomattavia etuja pienelläkin panostuksella – yksinkertaisesti vain esittelemällä tiimeille ja niiden jäsenille uusia ajattelutapoja."

    The Motley Fool - What's your fool?

  • Myös palautteella on tärkeä merkitys yrityksen kulttuurissa, sillä se auttaa löytämään ja testaamaan uusia yhteistyötekniikoita ja -taktiikoita. Tämä lähestymistapa ilmenee selvimmin toimistohuonekalujen käytössä.

    The Motley Fool -yhtiön Office Culture Director Melissa Malinowski kertoo, että "Vuonna 2011 koko organisaatiomme siirtyi yhteen rakennukseen, ja halusimme palautetta eri kerrosten järjestämisestä. Saimme eniten palautetta tekniseltä tiimiltämme, ja tajusimme sen johtuvan siitä, että koska teknologia muuttuu jatkuvasti, myös työtilojen on oltava joustavia."


  • Kaikille sopiva ratkaisu oli yksinkertainen: kaikkiin kyseisen kerroksen toimistohuonekaluihin lisättiin pyörät.


    "Koska fyysinen työtila on joustava, tekninen tiimi voi nyt työskennellä erittäin vapaasti. Aiemmin tilajärjestelyjen muuttamiseen meni kuukausi, mutta nyt 80 ihmisen työpisteiden siirtäminen onnistuu puolessatoista tunnissa. Uusia tiimejä on helppo ja nopea muodostaa, ja tiimi voi järjestää työpisteensä haluamallaan tavalla – joskus pienetkin muutokset riittävät yhteydenpidon helpottamiseen. Mutta koska pystymme nyt vapaasti sekoittamaan tiimejä miltei miten tahansa, voimme testata erilaisia lähestymistapoja liiketoiminnan haasteiden ratkaisemiseen ilman päivittäistä työntekoa haittaavia logistiikkapulmia. Ja kiitos ratkaisusta kuuluu tekniselle tiimillemme, eikä perinteiselle ylhäältä päin johtamiselle."
     

    Motley Foolin joustavat

  • Vaikka nämä innovatiiviset yhteistyötä edistävät työtavat saattavat joistain yrityksistä vaikuttaa keinotekoisilta ja tarkoitushakuisilta, The Motley Fool haluaa jakaa ideansa myös yhtiön ulkopuolelle.

    "Uskomme, että hienoja ideoita voi tulla mistä tahansa, ja jos joku toinen organisaatio on kerran kehittänyt uuden ratkaisun, miksi emme kysyisi heiltä siitä?" sanoo Melissa Malinowski.


  • "Kun toimintamme on kasvanut, olemme perehtyneet ihailemiimme yrityksiin ja hyödyntäneet niiden kokemuksia ja palautetta löytääksemme itsellemme uusia näkökulmia."


    "Pyrimme tämän vuoksi aktiivisesti luomaan suhteita muihin yrityksiin, ja ulkopuolisista kumppanuuksista huolehtimiseen on luotu myös oma tehtävänimikkeensä."

    "Asia on nimittäin niin, että jos kuuntelet vain itseäsi, et kuule mielenkiintoisempia keskusteluja."


  • The Motley Fool -logo

    The Motley Fool on monialainen finanssipalveluyhtiö, joka tarjoaa sijoittajille rahoitusratkaisuja erilaisten osake-, investointi ja yksityisluottotuotteiden muodossa. Lisäksi yhtiön yhteistyötä suosiva toimintakulttuuri, joka edesauttaa eri alojen asiantuntemuksen kohtaamista, on tuonut sille maineen yhtenä Yhdysvaltain parhaista työpaikoista.

yhteistyö valkotaulutuotteet tehokkuus sijoittaminen tuottavuus super_sticky_viestilaput the_motley_fool

TUNNISTEET
    KAIPAATKO VINKKEJÄ & IDEOITA?

    Haluan vastaanottaa Post-it®-brändin uutisia ja muuta hyödyllistä tietoa.


    3M SIVUSTOT
    SEURAA POST-IT® BRANDIA:
    3M, Post-it® ja Canary Yellow™ -keltainen ovat 3M:n tavaramerkkejä.
    Vaihda aluetta
    Suomi - suomi