1. Kirjoittaminen apuna keskittymisessä
Avaa ovi oppimisen maailmaan

.

Kirjoittaminen apuna keskittymisessä

Oppilaat ovat koko päivän liikkeellä, kun he siirtyvät luokkahuoneesta toiseen opiskelemaan erilaisia aineita ja kulkevat koulun ja kodin välillä. Oppilaiden keskittymistä ja mielenkiintoa voidaan kuitenkin pitää yllä oppimistilanteiden vaihtuessa Post-it® Super Sticky ‑valkotaulukalvojen avulla.


  • Pitkän opetusuransa aikana Liz Hoppe on nähnyt ja käyttänyt useita erilaisia työkaluja. Tällä hetkellä hän työskentelee teknisten opetusvälineiden kouluttajana ja hyödyntää kokemustaan auttamalla koulupiirinsä opettajia integroimaan oppitunteihinsa tekniikkaa, kuten ruutukaappausvideoita, uutiskirjeitä ja verkkoresursseja.

    ”Eräs suurimmista haasteistani on saada mahdollisimman monelle opettajalle heidän tarvitsemansa tiedot ja tuki oikeaan aikaan”, kertoo Hoppe. ”Siinä riittää haastetta, mutta onneksi saan siihen inspiraatiota samoista asioista kuin opettajanakin: saan olla tekemisissä oppijoiden kanssa ja kehittyä yhteistyötä tekevän yhteisön jäsenenä.”

    Hoppen tietoteknisestä osaamisesta huolimatta hänen mieluisin opetustyökalunsa – Post-it® Super Sticky ‑valkotaulukalvo – ei edellytä teknisiä taitoja. Se auttaa opettajia pitämään oppilaiden mielenkiintoa yllä silloinkin, kun nämä siirtyvät opetustilasta toiseen.

  • Huomion saaminen haasteena

    Luokkahuoneen ollessa täynnä levottomia lapsia on ensiarvoisen tärkeää saada heidän huomionsa. Tämän vuoksi voikin olla turhauttavaa, kun opettaja on juuri saanut oppilaat keskittymään oppimiseen, ja näiden siirtyessä uuteen toimintoon tai tilaan keskittyminen herpaantuu uudelleen.

    Hoppe suosittelee joustavien ja luovien oppimismahdollisuuksien luomiseen Post-it® Super Sticky ‑valkotaulukalvoa. ”Se sopii erinomaisesti kiinnitettäväksi oviin ja seiniin”, hän kertoo. ”Jos oppilaat esimerkiksi jonottavat välitunnille ja heillä on muutama minuutti aikaa, he voivat harjoitella oveen kiinnitetyllä valkotaulukalvolla sanaryhmiä, oikeinkirjoitusta tai sanastoa.” Oppilaat voivat sisäistää oppitunnin asiat paremmin kertaamalla niitä, ja opettaja ehtii opettaa enemmän asioita päivittäin.

    Ovessa tai seinällä voi olla myös:

    • Sanatehtäviä – Pyydä oppilaita kirjoittamaan vastaukset heidän poistuessaan luokasta, jolloin ehdit laittaa oikeat vastaukset esille ennen heidän palaamistaan.
    • Tilaa reflektoinnille – Opettaja voi kiinnittää pystysuoralle pinnalle 55 x 55 cm:n kokoisia suuria Post-it® Super Sticky ‑muistilappuja joihin oppilaat voivat koulupäivän päätteeksi kirjoittaa lyhyesti, mitä he ovat oppineet. Muistilappujen siirtäminen ja uudelleen kiinnittäminen on helppoa, joten opettaja voi täyttää luokkahuoneen reflektointilistoilla oppitunnin tai aiheen edetessä.
  • Tilaa kehittymiselle

    Hoppen mielestä Post-it® Super Sticky ‑valkotaulukalvo on paljon muutakin kuin työkalu oppilaiden mielenkiinnon säilyttämiseen. ”Oppilaiden on tärkeää oppia asteittaisen oppimisen tärkeys ja kokea pystyvänsä siirtymään oppimisen tasolta toiselle. Eräs parhaita tapoja motivoida oppilaita saavuttamaan tavoitteensa on saada heidät hyväksymään virheet ja keskittymään tavoitteeseensa. Oppilaat tarvitsevat juuri oikeanlaista tukea kehittyäkseen, ja oppimistoimintoihin on sisällytettävä uusia asioita ja vaihtelua mahdollisimman usein.”

  • Liz Hoppe

    Liz Hoppe on teknisten opetusvälineiden kouluttaja Kalifornian Hueneme Elementary School Districtissä. Työssään hän hyödyntää 20 vuoden kokemustaan opettajan työstä ja auttaa opettajia integroimaan tekniikkaa opetukseensa.


TUNNISTEET
    suuret_viestilaput koulutus valkotaulu valkotaulukalvo super_sticky opettajat
    webLoaded = "false" Loadclientside=No
    KAIPAATKO VINKKEJÄ & IDEOITA?

    Haluan vastaanottaa Post-it®-brändin uutisia ja muuta hyödyllistä tietoa.


    3M SIVUSTOT
    SEURAA POST-IT® BRANDIA:
    3M, Post-it® ja Canary Yellow™ -keltainen ovat 3M:n tavaramerkkejä.
    Vaihda aluetta
    Suomi - suomi